PORTEKİZ HAREKETLİLİĞİ KATILIMCI RAPORU


ORTACA AHMET ATEŞ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ SENİ ANLIYORUM(I UNDERSTAND YOU) PROJE HAREKETLİLİĞİ PORTEKİZ GRUBU PROJE RAPORU

 

ALINAN EĞİTİM

18-27 Haziran 2018 tarihleri arasında Portekiz Braga’da katıldığımız hareketlilik  boyunca “Etkili İletişim Teknikleri ” konusunda dezavantajlı öğrenci grubuna olan yaklaşım ve Portekiz ülkesinin eğitim sistemini inceleme fırsatımız olmuştur.Proje ekibimizde bulunan herkesin ilk kez yurt dışı deneyimi olması açısından da önemlidir. İngilizceyi etkili bir şekilde kullanma ve geliştirme yeni insanlarla tanışıp,iletişim kurma fırsatımız olmuştur. Avrupanın diğer ucunda yaşayan insanlarla aramızdaki kültürel farkları ve  eğitim anlayışlarını gözlemlemek bizim için bir şanstı.

KİŞİSEL GELİŞİME KATKISI

Aldığımız eğitimin başka bir ülkenin kültürünü ve eğitim sistemini  tanımamız açısından kişisel gelişimimize olumlu katkıları olmuştur. Başka kültürdeki insanlarla iletişim halinde olmak,onların kültürlerini incelemek,

MESLEKİ GELİŞİMİMİZE KATKISI

Alınan eğitimin mesleki açıdan olumlu etkilerinin olduğu görülmüştür.Portekiz Eğitim Sisteminde uygulanan projeler ve yaklaşımların; kendi eğitim uygulamalarımıza katkısı mutlaka olumludur.

Portekiz Eğitim Sistemini genel hatlarıyla sıralamak gerekirse;

·         6-17 yaş arası zorunlu eğitim bulunmaktadır.0-3 yaş arası kreş,3-6 yaş arası anasınıfı bulunmaktadır.Zorunlu olmamasına rağmen anaokullarına devlet katkısı yüksektir.Okul öncesi sınıf ortalaması 18-22 kişi arasındadır.

·         Eğitim müfredatı yayınlanıyor.Öğretmen; öğrenme sırasını ,planını ve içeriğini kendi ayarlıyor.

·         Öğretmen Performans Sistemi kullanılıyor. Performans sistemindeki öğretmenlerin puanları hizmet puanı gibi sayılmaktadır.

·         Sporun eğitimdeki önemi son iki senedir daha da artmış durumdadır.Üniversiteye girişte de önemi bulunmaktadır.

·         Alanda uzmanlaşmak  için Eğitim Fakültesi + alanda uzmanlık bölümü okunmaktadır.

·         2007-2013 yılları arasında eğitim altyapısı tamamlanmıştır(Fatih projesine benzer bir altyapı).

·         4+2+3+3 Eğitim sistemi var.Bu kısımda ilgili afiş ektedir.

·         Eğitimin 1. ve 4. Yılları arasındaki sınıf öğretmeni zorunlu olmadıkça değişmiyor.

·          Eğitim 8:30 – 16:30 saatleri arasındadır.16:30 – 17:30 aktivite zamanıdır.(Spor,Müzik,Resim,Tiyatro)

·         Ders saatleri blok şeklindedir(90 dakika).

·         9 yıllık eğitim sonunda öğrencileri yönlendirmek için DIEP rehberlik bölümü mevcuttur.

·         Derslere giriş-çıkışlar kartlı sistemle kontrol ediliyor.Öğretmenler zil çaldıktan sonra 2 dk. İçinde derse girmek zorundadır.

 

AVRUPA KÜLTÜRÜ ÜZERİNDEN DEĞERLENDİRİLMESİ

 

Proje Hareketliliğimiz Portekiz’de gerçekleşmiştir. Katıldığımız süre içerisinde Portekiz kültürünü inceleme ve tanıma firsatımız olmuştur.

Eğitim için havaalanından Braga’ya ayak bastığımız gün çevreyi incelemek  üzere kentte gezdiğimiz zaman yaya geçidinde bütün arabaların yayalara yol vermek için durması bizim pek alışık olmadığımız bir durumduJ Kuralların herkes tarafından uygulandığını görmek bizi mutlu etti.

Futbola olan tutkularını yakından görmek etkileyiciydi. Yerel kültürlerine ve tarihlerine bağlı olduklarını denk geldiğimiz festivalde gözlemleyebildik. Yeşili çok sevmeleri  ve bununda ülke bayrağında olması etkileyiciydi.

Özellikle turistik şehirlerde(Porto-Lizbon vb.) hizmet sektörünün ingilizce seviyesi yeterli durumda ve bu da dışarıdan turist olarak gelen misafirlerin işini kolaylaştıran bir faktör durumundadır.Yemek kültürlerine alışmak zaman aldı. Ailemizden sonra en çok ülkemizin yemeklerini özledikJ

 

Yorumlar

Popüler Yayınlar