BELÇİKA HAREKETLİLİĞİ KATILIMCI RAPORU


BELÇİKA ERASMUS+ SENİ ANLIYORUM PROJESİ HAREKETLİLİK RAPORU

ALDIĞIMIZ EĞİTİM : ETKİLİ İLETİŞİM TEKNİKLERİ

KİŞİSEL GELİŞİMİMİZE KATKISI

*Etkili İletişim Becerileri

 Kendini doğru ifade etmek

-Karşımızdakini etkin ve ilgili dinlemek

-Empati kurabilmek

-Hoşgörülü ve önyargısız olabilmeyi başarmak

-Eleştirilere açık olmak

-Beden dilini etkin kullanabilmek kullananları anlayabilmek

-Göz kontağı kurmanın gerekliliği

-Hitap ve ses düzeyine dikkat

-Konuşmacının sözünü kesmeden dinlemek

-Son sözü söylemek için çabalamaz

-Dinlerken vereceği cevabı düşünmemek

-Yargılamadan ve suçlamadan dinlemek

-Duygu ve düşünceleri anlamaya çalışmak

-Dinlerken başka işle meşgul olmamak

-Konuşmacının sözlerini olduğu kadar sözsüz mesajlarına da dikkat etmek

-Konuşmacının duygu ve düşüncelerini anladığını gösteren sözlü ifadelerde bulunur( tabi sizi anlıyorum gibi)

*İletişimde Yapılan Hataları öğrendik

-Emir vermek, tehdit etmek, uyarmak, konuyu saptırmak,  isim takmak, sınamak, öğüt vermek, eleştirmek, yargılamak, suçlamak ,alay etmek

                Bizim okulumuzun bölgemizdeki en dezevantajlı öğrencilerin yoğun olarak talep ettikleri bir okul olmasından dolayı o öğrencilerle günün çok buyuk bir bölümünü paylaşan öğretmenlerimizin onları anlayabilmeleri iletişim kurabilmeleri örnek model olabilmeleri onların yüreğine dokunabilmeleri için EĞİTİM alanında farkondalık geliştirme ihtiyacından doğan bir projedir SENİ ANLIYORUM projesi.Belcika da başka bir kültürde başarılı bir eğitim sisteminde uygulanan yöntem ve teknikleri deneyimlemek gözlemlemek bizim için  paha biçilmez tecrübeler farkındalıklar kazandırmıştır.Amacımız kitaptaki bilgileri öğrencilerimize aktarmak değil çünkü,tek ebeveyinli hatta hiç ebeveyinli gençlere dokunmak gözünün içine bakarak seni anlıyorum diyebilmek için bu proje eşşızbir fırsattı…

Okulumuzda ki tüm öğrenmenlerin yaşaması gereken deneyimler edindik ve bunu elimizden geldiğince yerinde eğitim almak kadar olmasa da yaygınlaştıracağız.

İletişim çok geniş hatta sınırsız bir alandır.Nasıl olmalı neler yanlış neler doğru hatalar doğrular vb vb.Biz öğrendikki iletşim çok basit.evet çok basıt… şöyle ki:

1.GÖZLEMLE(SADECE GÖRDÜĞÜNDÜR)

2.HİSSİNİ DUYGUNU İFADE ET(GÖRDÜĞÜN DAVRANIŞ KARŞISINDA NE HİSSETTİĞİN )

3.İHTİYACINI İFADE ET(İHTİYACIN OLAN ŞEYİ İYİ TESPİT ET VE BELİRT.

4.İSTEGİNİ ,RİCANI ET(İSTEDİĞİNİ NET BİR ŞEKİLDE İFADE ET 

Hepsi bu…bukadar basit bu kadar yalın…Ve beni bülüleyen bir cümle ile bu  dört maddenin adı

ŞİDDETSİZ EĞİTİM….

MESLEKİ GELİŞİMİMİZE KATKISI

Gözlemlediğimiz ve sık tekrar eden olumsuz davranış için öfkelenmeye kızmaya bağırıp çağırmaya suçlamaya bağırmaya gerek olmadığını öğrendik.yukardaki dört madde bize bunu öğretti.Ben gözlemliyorum ki bu eğitimi gidip yerinde uzmanından alama şansı yakalayan arkadaşlarımız daha rahat daha olumlu ilişkiler kuruyor ve rehber öğretmen yaklaşımını kendisi direk uygulayabiliyor.Bir noktada öğretmenlerimiz rehberlik anlaşına hakim oldular

İletişimdeki eksiklerimizi yanlışlarımızı fark ettik

Dinlemenin sorunu çözmenin ilk adımı olduğunu farkettik

-Kendimizce kullandığımız yöntemlerimizi  değiştirdik geliştirdik..

Kural koymanın önemini anladık fakat koyduğumuz kurala uymanın  öneminin elzemliğini öğrendik…görmezden gelinen takip edilmeyen esnetilen kuraların suistimale açık odlunu artık biliyoruz.

AVRUPA KÜLTÜRÜ

Yabancılara düşmalık gördük.hatta maruz kaldık

Eğitimde politikanın çok uzun soluklu olduğunu bugünden yarına değişmediğini ancak reformlarla yenilendiğini gördüm

-Trafik kurallarında yaya haklarına bayıldım

 -Engellilere karşı duyarlı olunduğunu gördük

-Cinselliğin tabu olmadığını ve bunun eğitiminin çocuk yaşlardan başladığını devletin cocuk anneler oluşmaması için önlemini aldığını öğrendim.

 -Alım gücümüzün düşük olduğunu gördük

-Kendi tarihlerine sahip çıkarak bunları turistik amaçlı kullanıp para kaynağına dönüştürdüklerini gördük

-İnsan gücünün çok değerli ve pahalı olduğunu gördük

 

SOSYAL VE KÜLTÜREL FARKIN MESLEKİ AÇIDAN KARŞILAŞTIRILMASI

-Yaya hakları ve engelli hakları oturmuş durumda

Yerel yönetimler eğitime toplum eğitimine tamamıyla hakim durumda.her türlü desteği veriyor.

Yabancı düşmanlığı ileri vaziyette( ki bu bizlerde de oluşmaya başlamış durumda)

 

-

 

 

 

 

 

 

Yorumlar

Popüler Yayınlar